2011, het jaar van de gemiste kansen

Home > Sitemap

IndexHet jaar loopt stilaan op zijn einde en dus is het weer tijd voor een aantal tradities. Zoals Google dat zijn populairste zoektermen bekendmaakt. De Google Zeitgeist van 2011 bevat opvallend veel 'gemiste kansen' zoals de iPhone 5 (snelst stijgende zoekterm) die er (nog) niet kwam of Bart De Wever (vaakst opgezochte politicus) die uiteindelijk in de oppositie terechtkwam. Ook 'Kim Kardashian wedding' (tweede snelst stijgende zoekterm in de categorie celebrities) bleek een slag in het water: het huwelijk van de Amerikaanse beroemdheid strandde al na 72 dagen.

Google maakt zoals steeds geen algemene lijst bekend maar publiceert top-10 lijstjes voor een aantal zelf gekozen categorieƫn. Zo leert het persbericht ons dat in de categorie 'Food&Drink' de top-3 bevolkt wordt door respectievelijk 'Njam tv recepten', 'Goe gebakken recepten' en 'Zesta recepten'. Nog net in de top 10 staat de zoekopdracht 'Albert Heijn Brasschaat'.

Leuk is ook het lijstje van zoekopdrachten die beginnen met de woorden 'Wat is'. Belgische surfers waren anno 2011 bijvoorbeeld op zoek naar een definitie van 'energie', 'liefde' of 'kunst'. Minder poƫtisch waren zoekopdrachten als 'Wat is PayPal?' of 'Wat is Facebook'. Die laatste term bleek zelfs de meest populaire in zijn categorie.

Verder blijft het opvallend hoe vaak Google niet zozeer als zoekmachine dan wel als doorgeefluik (en wellicht startpagina) gebruikt wordt, getuige zoektermen als 'www.ryanair.be', 'Idool' of 'Twitter'.

 




© 2003 - 2021 KMOwebsite - DisclaimerIntellectueel eigendomPrivacybeleid   


Websites - Zoekmachine Optimalisatie - E-commerce - Hosting en Domeinbeheer - Multimedia - Feestzaal in Vlaanderen

KMOwebsite is lid van Feweb, de vakorganisatie voor internet-ontwikkelaars.   Onze website voldoet aan de W3C en CSS standaard