Nieuws -
ICT
|
Data News bekroonde dit jaar voor het eerst de snelst groeiende ict-bedrijven van het land. Bekijk hier de foto’s van het event. |
Nieuws -
ICT
|
 Om de conversaties van de miljoenen groepen wat meer te stimuleren heeft LinkedIn gisteren Polls aangekondigd, een nieuwe functie die ontworpen is om sneller reacties op een onderwerp te krijgen. Ian McCarthy, principal product manager bij LinkedIn, schreef op het LinkedIn Blog dat de functie tot stand is gekomen nadat Group Moderators bekend hadden gemaakt op zoek te zijn naar "easy, time-sensitive ways to generate conversations within the group."
Blijkbaar kwamen conversaties niet snel genoeg op gang na het plaatsen van artikelen of het delen van hun mening in een blogpost. Polls was daarom bedacht om conversaties te stimuleren.
Alhoewel McCarthy het alleen heeft over Group Moderators in deze post, kan iedereen in een groep een Poll aanmaken. Al kunnen moderators wel restricties opleggen voor het aanmaken van een nieuwe poll vanuit de Groepsinstellingen.
De mogelijkheid om een poll aan te maken opLinkedIn is niet nieuw. Echter werden tot nu polls meer gericht op het publiek dan op groepen. Maak jij veel gebruik van LinkedIn groepen? En gaan polls daar verandering... |
|
Nieuws -
ICT
|
 Hoe vaak ben je deze maand naar de sportschool geweest? Ga je ter ontspanning liever naar een restaurant of een club? En wat zegt je hoeveelheid vrienden eigenlijk over je geluk? Het zijn volgens Vodafone allemaal zaken die van invloed zijn op je 'Leefritme': De balans tussen werk, privé, reizen, ontspanning, familie, vrienden en je geluksgevoel daarbij.
Het zijn ook zaken, die zich op basis van je social media gebruik op bijvoorbeeld Foursquare, Twitter en Facebook, heel nauwkeurig laten bijhouden. Daarom lanceert Vodafone deze week een 'social leefritme dashboard': Een mashup die je precies vertelt wat jouw social media gedrag op deze netwerken over jouw leefritme... |
Nieuws -
ICT
|
Het jaar loopt stilaan op zijn einde en dus is het weer tijd voor een aantal tradities. Zoals Google dat zijn populairste zoektermen bekendmaakt. De Google Zeitgeist van 2011 bevat opvallend veel 'gemiste kansen' zoals de iPhone 5 (snelst stijgende zoekterm) die er (nog) niet kwam of Bart De Wever (vaakst opgezochte politicus) die uiteindelijk in de oppositie terechtkwam. Ook 'Kim Kardashian wedding' (tweede snelst stijgende zoekterm in de categorie celebrities) bleek een slag in het water: het huwelijk van de Amerikaanse beroemdheid strandde al na 72 dagen.
Google maakt zoals steeds geen algemene lijst bekend maar publiceert top-10 lijstjes voor een aantal zelf gekozen categorieën. Zo leert het persbericht ons dat in de categorie 'Food&Drink' de top-3 bevolkt wordt door respectievelijk 'Njam tv recepten', 'Goe gebakken recepten' en 'Zesta recepten'. Nog net in de top 10 staat de zoekopdracht 'Albert Heijn Brasschaat'.
Leuk is ook het lijstje van zoekopdrachten die beginnen met de woorden 'Wat is'. Belgische surfers waren anno 2011 bijvoorbeeld op zoek naar een definitie van 'energie', 'liefde' of 'kunst'. Minder poëtisch waren zoekopdrachten als 'Wat is PayPal?' of 'Wat is Facebook'. Die laatste term bleek zelfs de meest populaire in zijn categorie.
Verder blijft het opvallend hoe vaak Google niet zozeer als zoekmachine dan wel als doorgeefluik (en wellicht startpagina) gebruikt wordt, getuige zoektermen als 'www.ryanair.be', 'Idool' of 'Twitter'. |
|
|
|
|