Nieuws


CEO's Xerox, Yahoo en Microsoft krijgen slechtste punten
Nieuws - ICT
vrijdag, 16 december 2011 12:38
Ursula Burns van Xerox, Timothy Morse van Yahoo en Steve Ballmer van Microsoft krijgen van hun werknemers de slechtste punten van alle grote Amerikaanse ict-bedrijven. Dat blijkt uit de jaarlijkse 'Tech Industry Report Card' van de Amerikaanse carrièrewebsite Glassdoor.com. Daarin kunnen werknemers van ict-bedrijven hun werkomgeving en hun ceo's beoordelen. Bij die ceo's is de zwakste score voor Ursula Burns van Xerox, met slechts een appreciatie van 28 procent. Vorig jaar mocht zij nog rekenen op een score van 65 procent. Timothy Morse, interim-ceo van Yahoo, doet nauwelijks beter met 31 procent (veel zwakker trouwens dan de 56 procent voor Carol Bartz van vorig jaar).
 
Steve Jobs - de Billion Dollar Hippy (Video)
Nieuws - ICT
vrijdag, 16 december 2011 09:50

Prachtige BBC documentaire over de biografie van Steve Jobs, oprichter van Apple. Insiders waaronder Apple medeoprichter Steve Wozniak, komen aan het woord om hun bijzondere verhalen te vertellen over de opkomst, val en de succesvolle wederopstanding van Apple met Jobs aan het hoofd. 

Steve Jobs was een langharige college dropout met een oneindige ambitie, een inspirerende perfectionist met temperament maar ook een bullebak. Een man van grote tegenstellingen, versmolten met de Californische counterculture die in staat is geweest Apple met innovatie over innovatie te laten uitgroeien tot een van de grootste bedrijven ter wereld in de...

 
Google Maps roept hulp in van de crowd
Nieuws - ICT
vrijdag, 16 december 2011 08:58
Google Maps roept hulp in van de crowd

Waarschijnlijk is het één van de minst bekende Google producten, maar ook Map Maker heeft onlangs een flink redesign gekregen. Ondanks dat Google talloze wagens heeft rondrijden om de wereld in kaart te brengen - en zo hier en daar een Duits wifi netwerk - zijn sommige plaatsen zelfs voor Google niet toegankelijk. Daarnaast zijn ook de getoonde kaarten in Google Maps niet altijd up-to-date. Daar wil Google verandering in brengen door met Map Maker de hulp in te roepen van de...

 
KLM biedt stoelkeuze op social media profiel
Nieuws - ICT
vrijdag, 16 december 2011 10:11
KLM biedt stoelkeuze op social media profiel

USA Today en International Business Times weten te melden dat KLM begin 2012 de 'meet and seat' service introduceert waarbij passagiers bij elke vlucht hun stoel kunnen kiezen op basis van beschikbare social media-profielen. Reizigers kunnen daartoe hun Facebook en LinkedIn profiel koppelen aan hun check-in informatie. KLM maakt biedt deze service aan alle pasagiers die online inchecken, maar je kunt als passagier zelf beslissen je gegevens wel of niet beschikbaar te maken.

Het biedt natuurlijke mooie perspectieven, met net zoveel nadelen als voordelen. Het zou een soort In Flight Dating op gang kunnen brengen, met dit verschil dat je op een vlucht van tien uur er niet na tien minuten alweer vanaf kunt als het niets is. Ook zouden mensen wel eens puur op basis van uiterlijk kunnen selecteren, met alle gevolgen van dien. En hoe gaat dat matchmaking dan in de praktijk? De eerste die een stoel kiest weet nog niets van de anderen. De rest clustert zich om die persoon heen. Wat dan als die uiteindelijk heel andere ideeën heeft over wie hij of zij naast hem wil? Gaat er dan een hele stoelendans op gang komen?Komt er een optimalisatieprogramma? Wordt er gesjoemeld met de profielen?

Leuke gimmick, maar ik zie dit nog niet...

 
«StartVorige12345678910VolgendeEinde»





© 2003 - 2021 KMOwebsite - DisclaimerIntellectueel eigendomPrivacybeleid   


Websites - Zoekmachine Optimalisatie - E-commerce - Hosting en Domeinbeheer - Multimedia - Feestzaal in Vlaanderen

KMOwebsite is lid van Feweb, de vakorganisatie voor internet-ontwikkelaars.   Onze website voldoet aan de W3C en CSS standaard