Nieuws


Jonge werknemers negeren IT-beleid en andere risico’s als het gaat om internettoegang
Nieuws - ICT
woensdag, 14 december 2011 18:45
Jonge werknemers negeren IT-beleid en andere risico’s als het gaat om internettoegang

Zeven van de tien jonge medewerkers negeren regelmatig het IT-beleid van bedrijven en één op de vier is voor zijn 30e jaar het slachtoffer van identiteitsdiefstal. Deze en andere onderzoeksresultaten uit het derde deel van het 2011 Cisco Connected World Technology Report laten zien dat de nieuwe generatie werknemers die nu in dienst komt bij bedrijven, zich niets aantrekt van IT-beleidsregels en daarmee een toenemend beveiligingsrisico vormt. Deze groep jongeren zijn opgegroeid met internet en houden er steeds vaker een 'on-demand' lifestyle op na, waarbij zakelijke en privé-activiteiten op de werkvloer door elkaar lopen.

Het Cisco Connected World Technology Report is een jaarlijks internationaal onderzoek naar de verwachtingen, behoeften en gedragingen van de volgende generatie werknemers. Daarbij gaat het onder andere om netwerktoegang, vrijheid in de keuze en het gebruik van mobiele apparaten, toegang tot social media en de werkstijl. Het derde en laatste deel van dit onderzoek laat zien hoe het gedrag van deze jonge werknemers leidt tot hogere persoonlijke en zakelijke risico's in een wereld met steeds complexere digitale dreigingen. De correlatie hiertussen is verder uitgewerkt in het Cisco 2011 Annual Security Report, dat ook vandaag is...

 
Google maakt populairste zoektermen van 2011 bekend
Nieuws - ICT
donderdag, 15 december 2011 09:56
Google maakt populairste zoektermen van 2011 bekend

Vandaag maakt Google bekend op welke termen Nederlanders in 2011 het meest hebben gezocht. De top tien van populairste zoekopdrachten bestaat voor het overgrote deel uit aanbieders van sociale netwerken en e-mail, waarbij Facebook het hoogst scoort. Britt Dekker is verreweg de snelst stijgende persoon in de zoekresultaten, ruim voor Amy Winehouse en Steve Jobs die beiden dit jaar overleden. Het gerucht dat Justin Bieber kaal zou zijn, leidde tot de meest gezochte afbeelding en Obama eindigde voor Cameron als meest gezochte politiek leider van het jaar. Bovendien gebruiken Nederlanders de zoekmachine vaak om erachter te komen wat de betekenis is van nieuwe woorden, door te zoeken op 'wat is Wordfeud' en 'wat is swag'.

Het eindejaarsrapport van Google, Zeitgeist, geeft een goed beeld van welke zoekopdrachten Nederlanders het vaakst...

 
[Adv] #GeenGedoe: Versimpel het Bankwoord
Nieuws - ICT
zaterdag, 17 december 2011 08:00
[Adv] #GeenGedoe: Versimpel het Bankwoord

Deze week houdt MoneYou de actie 'Versimpel het bankwoord'. Help MoneYou aan een makkelijker alternatief voor een moeilijke bankterm en maak kans op € 100. De actie loopt tot en met zondag 18 december 2011.

In de actieperiode wordt er elke werkdag door MoneYou één winnaar geselecteerd uit de deelnemers die die dag via Twitter en www.moneyou.nl/geengedoe een alternatief hebben ingezonden. Dit moeten ze voor 24.00 uur doen, dan wisselt ook het woord. De volgende dag wordt door een jury van MoneYou de winnaar getrokken en om 12.00 uur bekendgemaakt. De winnaars van 12 tot en met 15 december 2011 worden de volgende dag geselecteerd en bekendgemaakt via Twitter en de actiesite. De winnaars van vrijdag 16 december, zaterdag 17 en zondag 18 december worden op maandag 19 december 2011 geselecteerd en bekendgemaakt.

Help jij ons aan een makkelijk alternatief? Twitter je woord naar @Moneyou met #geengedoe en maak kans op € 100. Kijk hier voor de...

 
Van marketing naar service
Nieuws - ICT
donderdag, 15 december 2011 10:55
Van marketing naar service

Social. Ieder normaal woord heeft tegenwoordig het woordje 'social' ervoor staan. Social business, social travelling (schijnt de laatste trend te zijn, mij lijkt travellen sowieso wel zo gezellig als het er een beetje social aan toegaat) social reputation, you name it. Voeg even 'social' toe aan je Tweetdeck en het duizelt je voor je ogen. Laatst was er op het event Digital Marketing in 1 Day aandacht voor social CRM. Dat bedrijven veel informatie kunnen trekken uit sociale netwerken voor hun marketing is duidelijk en dit gebeurt ook op grote schaal, maar doen we als consument er altijd goed aan om hier toestemming voor te geven?

Om te beginnen, welke informatie kunnen marketeers (via speciale 'access tokens' waar de gebruiker toestemming voor moet geven) allemaal uit een netwerk als Facebook halen? Zaken als naam, geboortedatum, geslacht en opleiding zijn tegenwoordig overal online te vinden. En aangezien Foursquare ondertussen redelijk naam heeft gemaakt zijn de locaties van personen ook op meerdere plekken online te zien. Het wordt pas interessant wanneer men gaat kijken naar de likes, posts, vrienden en uploads van iemand op Facebook. Van welke merken vindt je leuk en welke producten koop je tot wat voor soort humor heb...

 
«StartVorige11121314151617VolgendeEinde»





© 2003 - 2025 KMOwebsite - DisclaimerIntellectueel eigendomPrivacybeleid   


Websites - Zoekmachine Optimalisatie - E-commerce - Hosting en Domeinbeheer - Multimedia - Feestzaal in Vlaanderen

KMOwebsite is lid van Feweb, de vakorganisatie voor internet-ontwikkelaars.   Onze website voldoet aan de W3C en CSS standaard